Каталог
+380Показати номер

Організація диспетчерського центру моніторингу та управління

 Організація диспетчерського центру моніторингу та управління

Диспетчерський центр являє собою багатокомпонентний програмно-технічний вузол, завданням якого є моніторинг робочого середовища об'єкта, технологічних процесів або ситуацій.

Диспетчерські центри бувають різні за масштабом: від вузькопрофільних центів моніторингу заводського обладнання до великих центрів контролю режимних об'єктів, розподілених на великій території, філій, транспортних і комунікаційних вузлів.

Завдання диспетчерського центру – це збір інформації, її систематизація, обробка, аналіз і передача керівництву. Продумана, ретельно спланована структура диспетчерського центру полегшить управління системою об'єктів, мінімізує ризики і забезпечить максимально швидке прийняття важливих рішень.

Існують також спеціалізовані центри – ситуаційні. Вони працюють в особливому режимі і призначені для оперативного управління кризовими ситуаціями. Наприклад, при стихійних лихах, техногенних катастрофах, великих аваріях на промислових об'єктах і так далі.

Устаткування диспетчерських центрів

Основними компонентами диспетчерського центру є:

Обов'язковими для диспетчерського приміщення є інженерні системи життєзабезпечення і підтримки робочого режиму, зокрема: енергопостачання (основного і резервного), освітлення, клімат-контролю, сигналізації.

Організація диспетчерського центру

У числі важливих умов варто також підбір практичною, зручною меблів і її розташування в продуманих місцях.

Вимоги до організації диспетчерського центру моніторингу та управління

Структура диспетчерського центру повинна бути в повній мірі ергономічною, безпечною і відповідати таким умовам:

  • досяжність елементів моніторингу та управління для персоналу;
  • хороший огляд моніторів з різних точок приміщення;
  • ізольованість від зовнішніх факторів і захищеність від проникнення сторонніх;
  • комфорт робочих місць операторів (важливо для підвищення ефективності праці, концентрації і зниження стомлюваності в надзвичайних ситуаціях);
  • раціональне розміщення обладнання;
  • нормований мікроклімат (освітлення, температурний режим, вологість, рівень шуму).

Особливості ефективного диспетчерського центру

Крім основних вимог до інфраструктури та організації диспетчерського центру, є і важливі додаткові умови, які допоможуть знизити витрати на його утримання і обслуговування.

Зокрема, це ремонтопридатність і надійність всієї апаратури і матеріалів, тривалий термін експлуатації, підтримка цілодобового безперебійного режиму роботи, можливість масштабування або модернізації.

Всі ці вимоги обов'язково будуть враховані ще на стадії проектування, якщо звернутися до професіоналів, знайомим з відповідними типами, брендами і моделями обладнання для диспетчерських центрів. Більш детально ознайомитися з комплексом послуг з побудови систем диспетчеризації та автоматизації «під ключ» можна тут.

Назад в: Диспетчеризація, Інформатизація 19-07-2018

Оцініть публікацію?

Повідомлення не знайдені, Ваш коментар може бути першим.

Нове повідомлення
Отримати консультацію
Отримати консультацію

Потрібна технічна консультація? Поставте питання і наші фахівці допоможуть Вам ...

Подати заявку
Дивіться також
Різновиди та принцип роботи системи пожежогасіння
Різновиди та принцип роботи системи пожежогасіння

Системи пожежогасіння призначені для запобігання пожежі та мінімізації її можливих наслідків, для уникнення людських жертв....

Як формується вартість системи пожежогасіння?
Як формується вартість системи пожежогасіння?

Вартість системи пожежогасіння визначається рядом аспектів, що включають в себе специфічні особливості кожної окремої системи....

Автоматизація вентиляції та кондиціювання приміщень
Автоматизація вентиляції та кондиціювання приміщень

Для забезпечення комфорту житлового приміщення, сьогодні, великою популярністю користується втоматизація вентиляції та кондиціонування...

Всі статті